Coșul tău

🚌Livrare gratuită la comenzi peste 250 lei!

de ce afacerile mici nu oferă reduceri mari

De ce afacerile mici nu oferă reduceri mari? 

Tuturor ne plac reducerile. Da, da. Și nouă, nepoților. Și dacă până acum ne sclipeau ochii de fiecare dată când vedeam o reducere, acum, de când știm și noi măcar o firmitură din cum se mănâncă toate acestea, ne dăm seama că lucrurile nu sunt niciodată atât de frumoase. 

Și oricât de multe reduceri am vrea noi să oferim, am descoperit că micile afaceri nu pot fi la fel de darnice ca marii din industrie. Motivele sunt cât de poate de simple, doar că nu le cunoșteam până nu ne-am izbit și noi de ele. Așa că în numele Iarmarocului, al nepoților și al Badei, mai jos sunt 5 motive pentru care afacerile mici nu pot să ofere reduceri mari. 

1. Pentru că sunt mici

O afacere mică înseamnă o afacere care, de cele mai multe ori, are o tonă de idei și foarte mult potențial, dar pe care nu o ajută foarte tare logistica sau partea financiară. 

Oricât de multe idei de tricouri am avea noi, nu ne putem mereu permite să muncim la ele, să testăm și toate cele. Motivul e simplu: nu există mereu bani pentru așa ceva. 

Un alt punct ar fi faptul că afacerile mici încep în apartamente, garaje, în vreo cameră abandonată sau o mansardă șubredă. Deci departe de visul american în care ne luăm cafeluța și ghiozdanul și pornim către birou în fiecare dimineață. 

2. Pentru că nu produc în China

Aici o să vorbim mai mult în numele nostru, dar o trăsătură unică a Iarmarocului e că tot ce se află în el e produs local, în România, de la etichete la stickere. 

Puteam alege să luăm tricouri foarte ieftine din alte țări, dar pentru că vrem să povestim despre autenticul românesc, nu ni se părea foarte drăguț din partea noastră să facem asta. 

Dar totul vine cu un cost. Faptul că noi colaborăm doar cu producători locali înseamnă că de multe ori prețurile sunt mai ridicate. Pentru că totul se produce aici, nu într-o țară îndepărtată în care oamenii sunt plătiți prea puțin. 

Fiecare colet are, pe lângă produs, povestea acestuia, bilețel personalizat și un cod de reducere pentru următoarea comandă.

3. Munca e de 10 ori mai multă


Într-o mică afacere, la început, majoritatea oamenilor au un loc de muncă stabil, din care se întrețin. Faptul că își pun toată pasiunea și timpul liber în propria lor afacere e o alegere proprie. 

Ceea ce înseamnă că acești oameni întreprinzători muncesc și ca să își plătească facturile, dar și ca să își susțină afacerea. 

Nimeni nu cere milă sau compasiune. Ci doar recunoașterea muncii și evitarea întrebărilor de genul „de ce e atât de scump?” sau „de ce nu bagi reduceri mai mari?”

În cazul nostru, de foarte multe ori lăsăm de la noi. Nu mărim prețurile pe site chiar dacă noi am primit o ofertă mai mare și toate cele. Pentru că ținem la constanță și la experiența clientului. 

4. Nu prea există automatizări

Micile afaceri nu au parte de foarte multă automatizare. De ce? Pentru că automatizarea înseamnă resurse financiare sau umane noi. Și de multe ori acestea lipsesc. 

Și nouă ne-ar plăcea să avem propria mașină de brodat. Dar asta presupune bani, spațiu de depozitare, facturi mari la curent, o persoană care trebuie să învețe să o mânuiască sau un angajat care să facă asta și disponibilitate mult mai mare din partea noastră. Nu păreau atât de multe lucruri implicate, așa-i? E ok, nici noi nu ne gândisem la asta când visam la propria mașină de brodat. 

Așa că ce se întâmplă în schimb e că luăm tricourile, ne vedem cu colaboratorul nostru, i le dăm, el le brodează, ne scrie când a terminat, noi ne vedem iar cu el ca să le ridicăm, apoi le împachetăm și toate cele. 

Ne-ar plăcea să fie mai automatizat procesul? Sigur. Ne permitem asta în acest moment? Nu prea. 

5. De multe ori nu le permite buzunarul 

O afacere rămâne mică și atâta timp cât nu învârte foarte mulți bani. Că dacă ar face asta, ar fi o afacere mare. 

Ceea ce înseamnă că afacerea depinde de comenzi pentru a supraviețui. Așadar, spre exemplu, când am calculat prețul tricourilor, am avut în vedere nu doar costurile fixe, ci și pe cele indirecte. Câte tricouri ar trebui să vindem într-o lună ca să plătim facturile? Dar contabila? 

Așadar, data viitoare când te întrebi de ce afacerile mici nu dau reduceri foarte mari, întreabă-te și cum fac afacerile mici să supraviețuiască, câtă muncă e în spatele lor sau câte sacrificii s-au făcut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Livrare Gratuită

La comenzile de peste 200 lei

30 de zile drept de retur

Fericit sau banii înapoi garantat

Articole 100% Românești

De la etichetă până la creativitate

100% Plăți Securizate

Cumparără fără griji